28 Kasım, 2010

İnteraktif Modacılar Yolda - Modazon (Röpörtaj)

Blog dergi formatı ile başlattığımız FAM Magazine olarak ilk röpörtajımızı, formata en uygun mecra ile gerçekleştirdik: Modazon. Herkes defileye gitme fırsatına sahip olamıyorsa biz de defileleri herkesin ulaşabileceği yere, yani internete getiririz diyen Modazon; tasarımcı, moda editörü, manken, fotoğrafçı, stylist gibi moda profesyonellerini moda severler ile buluşturmayı amaçlıyor. Kendilerini daha yakından tanıyalım:



















Soruları Modazon ailesine sorduk, onlarda tek bir ağızdan, Modazon olarak cevapladılar:

FAM: Modazon 'u birkaç kelime ile tanımlayabilir misiniz?

MODAZON: Modazon; interaktif bir moda ve sanal defile portalı. Kapsama alanına girenler: stil, trend, haber, tasarımcılar, markalar, ikonlar, etkinlikler, street style, yeni yetenekler…

Yeni eklenecek portal kısmıyla Modazon’un sanal defileler değerinin yanı sıra, moda odaklı bir sosyal
paylaşım ağı da olmasını planlıyoruz.

FAM: Modazon fikri nasıl oluştu? Sizi interaktif bir defile sitesi kurmaya yöneltenler nelerdir?

MODAZON: Türkiye’de moda hakkında her şeyi tek bir platformda, kaliteli içerik ile birleştiren bir internet
sitesinin eksikliğinden duyduğumuz ihtiyaç ile yola başladık. Bir de defilelerin sadece şanslı bir
insan topluluğuna özel olmasından çıkarıp, internette isteyen herkesin izleyebilmesini mümkün
kılmak istedik. Aynı zamanda çok anlık olaylar olan defileleri daha kalıcı kılmak, markaların ve moda
tasarımcılarının işlerinin portfolyosunu Modazon’da oluşturmak istedik.

Günümüz teknolojileri ve yeni medya düzeninin sağladığı görsel tekniklerle iletişim becerilerini, sanal
defileler konusunda birleştirmeyi amaçladık.



FAM: Modazon için moda neyi ifade ediyor? İnteraktif bir platform olarak "moda" altında izleyicilere
aktarmak istedikleriniz nelerdir?

MODAZON: Moda, değişen stiller trendler, teknolojiler, tasarımlar demek. Hayatın içindeki değişimi en iyi
yakalayan moda; sıkıcılıktan uzak ve sürekli bir devinim halinde olduğundan onu takip etmesi çok
zevkli.

Moda en büyük ilgi alanımız; bunu ikinci merakımız olan teknoloji ve internet ile birleştirerek
Modazon’u kurduk.

Bir moda tasarımcısının büyük çabalar ve zengin detaylarla, kendine özel hikayeler çerçevesinde
oluşturduğu koleksiyonun ruhunun gerçek zamanlı gerçekleştirilen bir defile ile tam olarak
verilemeyeceğini düşünüyoruz. Bu yüzden anlık defilelerin geçiciliğini kırıp, internet erişimi olan
herkesin izleyebilmesini mümkün kılan ‘sanal defileler’ fikrini oluşturduk. Modazon izleyicileri sanal
defileleri izlerken o koleksiyonun bütün detaylarını, her açıdan ve istedikleri kadar inceleyebilir,
mağazaya gitmeden o markadan hangi parçaları istediklerinin planını çıkarabilirler.

İzleyicinin hem tasarımcıyı hem de tasarımı daha iyi anlamasını sağlamak istiyoruz. Gerçek zamanlı
bir defilede show ön planda. Bir çok detay ve asıl olan tasarım kayboluyor. Modazon defilelerinde biz,
asıl ön planda olması gereken başroldeki tasarımı ön plana çıkarıyoruz.

Dünyaya bakarsanız, bir yandan Chanel gibi moda devleri inanılmaz paralar harcayarak VIP bir
kitleye büyük show’lar düzenliyor; bir yandan da Victoria Beckham gibi yeni tasarımcılar ‘asıl olan
tasarımdır ve bu show’dan önce gelir’ diyerek, sadece modellerin çıkıp tasarımlarla poz verdiği sessiz
happening’ler yapıyor. Biz de defilelerin herkesçe izlenebilmesini ve tasarımın ikinci plana atılmaması
gerektiğini düşünüyoruz. Bunu da Modazon’la desteklemeye çalışıyoruz.

FAM: Türkiye 'de moda tasarımcılığı yükselen bir meslek haline geldi. Sizce insanlar moda tasarımcılığına
neden bu kadar ilgi duymaya başladı?

MODAZON: Moda dünyasının kendine has oluşturmuş olduğu özerk cumhuriyetin yarattığı meraktan dolayı insanlar bu dünyaya girmek istiyor. Ancak yükselen bir trend olsa da Türkiye’de moda tasarımcıları
yeterince desteklenmiyor. Bu yüzden çoğu yaratıcı beyin gizli kalıyor. Modazon olarak genç
yeteneklerin seslerini duyurmalarına destek vermek ve böylelikle daha çok tanınmalarını sağlayıp,
moda dünyasına girmelerinde yardımcı olmak istiyoruz.


FAM: Moda ve giyim sektörüne yönelecek genç arkadaşlar Modazon sayesinde kendilerini
geliştirebileceklerine inanıyor musunuz?

MODAZON: Modazon’un kuruluş amaçlarından bir tanesi moda dünyasının yeni yüzlerle tanışmasını sağlamak. Bizim öngördüğümüz yapı içerisinde ön plana çıkan her zaman tasarımcı ve model oluyor. Halbuki
arka planda çalışan bir sürü farklı karakter var; hair stylist, make-up artist, koreograf,v.s... Bu bir ekip
işi ve biz bu gizli karakterleri de tanıtarak, dünyanın ne kadar büyük olduğunu ve herkesin bu dünyada
kendi yetenekleri doğrultusunda bir kariyer planı yapabileceğini göstermek istiyoruz.

FAM: Sizce dünyadaki moda akımlarından Türkiye ne derece etkileniyor? Türkiye 'de sokakların ve
yaratıcıların kendine özgü bir yapısı var mı, yoksa dünyadaki popüler trendlerin bir yansımasını
yaşamaktayız?

MODAZON: Dünyadaki moda akımları internet sayesinde artık herkesin kolaylıkla takip edebileceği bir yakınlıkta. İnternet her şeyde olduğu gibi moda alanında da işleri daha demokratikleştirdi. Moda-trend siteleri
ve street style blogları sayesinde dünyanın neresinde insanlar nasıl giyiniyor takip edebiliyoruz.

The Sartorialist ilk çıktığında dünya sokaklarından fotoğraflarıyla farklı bir algı uyandırdı, arkasından
her şehirden bir çok farklı street style fotoğrafçısı geldi. Türkiye ise bu konuda hala dünya için
bir merak kaynağı çünkü sokaklar nasıl, insanların stil tercihleri neler, bilinmiyor. Bu konuda Türk
insanı da henüz fotoğrafının çekilmesine alışık değil. Biz ilk stil fotoğrafları çekmeye başladığımızda
insanlar daha konservatif ve kuşkucu yaklaşıyordu. Ancak bunun giderek azaldığını görüyoruz. Gerekli
farkındalık sağlanmış durumda. Artık bir event’te veya İstanbul’un bir köşesinde beğendiğimiz
birinin stilini fotoğraflamak istediğimizde, insanlar hemen nasıl poz vermesi gerektiğini düşünmeye
başlıyorlar, bu ilgi de bizim çok hoşumuza giden bir şey oluyor…

Türkiye’de sokaklar bir anlamda inanılmaz yaratıcı. Biz artık refleks olarak gittiğimiz her ne yer olursa
etraftaki stilleri, insanların tercihlerini inceliyoruz. Ve dünya sokak modasıyla yarışacak örneklere
rastlıyoruz. Ama bir yandan da insanlar hala kendilerini yansıtmaya çekiniyor. ‘Bunu giyersem etraf
ne der, nasıl bir tepki görürüm?’ sorusunun boyunduruğu altında kalmak da içlerindekinin dışa
yansımasını engelliyor. Bizce kesinlikle bir insan kendi için giyinmeli. Ve bu konuda ne isteniyorsa
o yapılmalı. Sonuçta moda bir anlamda eğlenmek demek, bizi mutlu ettiği şekilde giyinemiyorsak
modanın anlamı nedir ki?...

FAM: Türkiye ve dünyada en beğendiğiniz modacılar kimlerdir diye soracak olursak?

MODAZON: Kabul görmüş herkes bizim çekim alanımızda ancak özellikle genç yetenekler merakımızı daha çok cezbetmekte… Bu anlamda Türkiye’de ve dünyada, moda okullarından yeni mezun isimleri de, dev
moda evlerinin star tasarımcılarını da takip ediyoruz.


FAM: Ülkemizde ve dünyada giderek daha çok insan blog yazmaya başlıyor. Modazon "blogger" için de
yeni bir platform olacak sanırım. Özellikle takip ettiğiniz bağımsız moda blogları var mı?

MODAZON: Aslında blogger’lar için değil moda dünyasındaki tüm karakterler için yeni bir platform olacak. Ama blogger’ların tanınmasına ve takip edilmesine olumlu etki yapabileceğimizi düşünüyoruz.

Bloggerlar arasından en beğendiklerimizden birkaçını sayalım: sokak stilinin en iyi yakalayıcılarından
The Sartorialist, anlattığı hikayelerle samimiyetine ve objektifine hayran bırakan Garance Dore,
detayları en iyi yansıtan Jak & Jil, stiliyle ve vintage kıyafetleri yorumlayışıyla beğendiğimiz Karla’s
Closet’tan Karla Deras, görselliğiyle dergi editoriallerine taş çıkan Sea of Shoes’dan Jane Aldridge,
özellikle dünya sokaklarından stil sahibi erkeklerin fotoğraflarını çeken Swagger 360 ve özgün ve
gösterişli stilinin fotoğraflarıyla The Glamourai’den Kelly’i sayabiliriz.

FAM: Topluluk aktivitelerini merakla beklediğimiz Modazon, kullanıcıları ile ne zaman buluşacak? Kesin
bir tarih belirlediniz mi?

MODAZON: Daha önceden açıklamış olduğumuz topluluk aktivitelerini çok iyi tasarlamaya çalışıyoruz. Bu noktada alışılagelmişin dışına çıkıp, farklı kurgularla kullanıcılarımıza ulaşmak istiyoruz. Platformumuzun ilk
adımını blogger’lar üzerine yoğunlaştırdık. Ve Aralık ayında bu ilk kısmı yayına almayı planlıyoruz.

FAM: Son olarak FAM Magazine hakkında düşüncelerinizi de alabilir miyiz?

MODAZON: Online blog dergi fikri yaratıcı ve diğer bloglar arasında bu açıdan fark yaratıyor. İçeriğin de kaliteli olmasıyla, şimdiden bizim Reader’larımıza kaydoldu. Devamını bekliyoruz

Modazon 'a aşağıdaki adreslerden ulaşabilirsiniz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...